De 5 største fordelene med å bruke Google Ads
Lyst til å bli mer synlig på Google? Med Google Ads kan du presentere det din bedrift leverer til kunder som leter etter akkurat det!
1. Vinn-vinn!
Når noen skal finne informasjon på nettet nå til dags så hører vi ofte utrykket «jeg Googler det». Det «å Google» har i praksis blitt et verb i det norske språket, synonymt med å søke opp noe på nettet.
Dette gjør Google til et selvsagt sted å starte for alle som ønsker å bli funnet, nemlig der hvor alle leter. Med Google Ads gjør du det enklere for dine kunder å finne de tjenestene og produktene som du leverer. Du tilfører rett og slett et svar på det de spør etter. Du får kunder. Kundene får det de vil ha. Vinn-vinn! 🙂
2. Ikke lenger bare opptenningspapir
I stedet for å tvinge en annonse i fleisen på alle og enhver med f.eks. avisannonsering, så vil Google Ads vise annonsen overfor personer som er mottakelige. Annonseringen bygger på konkrete søkeord, og blir derfor kun presentert for kunder som allerede er på utkikk og interessert i det du har å tilby.
Google legger sin stolthet i å forsyne alle brukere med de mest relevante og treffende søkeresultatene. Med Google Ads bidrar du med å fortelle søkemotoren nøyaktig hvem du er og hva du leverer slik at Google kan presentere dette overfor dine kunder.
3. 100% målbart
Nysgjerrig på hva kundene dine foretar seg?
Med Google Ads er markedsføringen din 100% målbar, og du får tilgang til informasjon om nøyaktig hva som leder til nye kunder i din kampanje og på din nettside. Med denne informasjonen kan du ytterligere tilpasse og eventuelt oppskalere kampanjen når den er tilstrekkelig tilspisset.

4. Spar deg for å gå på en smell
Markedsføring handler ikke lenger om å betale svimlende summer for å vifte med dine tjenester foran flest mulig mennesker. Med Google Ads bestemmer du selv hva budsjettet ditt skal være for annonseringen, og du vil ikke bli belastet for mer enn det du har budsjettert med. Google Ads bygger på en «pay-per-click» modell, så du betaler kun for antall klikk på din annonse. Dermed vet du at hver krone brukt på markedsføringen går til å vise frem dine tilbud til interesserte mennesker. Annonsering er ikke lenger et skudd i mørke i et desperat forsøk på å fange noens oppmerksomhet.
5. For deg som vil slippe å navigere i jungelen
Et stort fokus for markedsføring på nett ligger i søkeoptimalisering av bedriftens nettside for å rangere høyere i Googles søkebilde. Dette er en omstendelig jobb, og det er langt fra alle som har tid, kompetanse eller ressurser til å kaste seg ut i den jungelen.
Med Google Ads vil du umiddelbart rykke høyere opp i søket og få økt trafikk på nettsiden din. Dette er ikke for å si at søkeoptimalisering ikke er verdt å bruke tid på, begge deler gagner bedriften i det lange løp. Men det er effektivt for å oppnå en boost, og samtidig få gode innsikter i hva kundene søker og klikker på.
For hjelp til å kjøre i gang din Google Ads kampanje, ta gjerne kontakt med oss. Våre medarbeidere er sertifiserte Google Partnere, og kan bistå deg med det du trenger for en knallgod annonsering på Google.